کارشناس مسائل بین الملل گفت: پیش بینی می‌کنم که تحریم‌های ایران لغو نخواهد شد، بهتر است که ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهیم.

محمد صادق کوشکی کارشناس سیاست بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: موضع آژانس در قبال برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، تخصصی و فنی نیست بلکه سیاسی است. باید توجه داشت که گروسی ساخته جناح اروپا و آمریکاست و توافق تهران با گروسی از اول غلط بود.

کارشناس سیاست بین الملل ادامه داد: اروپا و آمریکا همواره به دنبال این بودند که نظارت‌ها بر برنامه هسته ای کشورمان پابرجا بماند. آن‌ها می‌خواهند که حذف نظارت‌های پروتکل الحاقی را با خشونت زیاد جواب دهند، بنابراین با صدور قطعنامه‌های شدیدالحن می‌خواهند که ایران را مجبور به بازگشت به نظام بازرسی پروتکل الحاقی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه سیاست، توافقی که انجام می‌شود مهم است و فقط گفتار‌ها اهمیتی ندارد، گفت: رفتار منطقی این است که به دنبال حق خودمان باشیم و به حرف‌ها اعتنا نکنیم و بدانیم که از طرف آمریکا و اروپا بحثی به نام وفای به عهد وجود ندارد. بر این اساس پیش بینی می‌کنم که تحریم‌ها لغو نخواهد شد پس بهتر است که ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهیم.

انتهای پیام/